Gdy parę lat temu zaczynałem przygodę z promowaniem Internetu Rzeczy oraz nowoczesnych technologii nie sądziłem, że temat będzie budził tak mocne zainteresowanie. Szczególnie wśród biznesu. Im częściej podróżowałem i występowałem w Polsce i na świecie tym więcej zadawano mi pytań - ile to kosztuje, co to znaczy, ile na tym mogę zyskać, czy jest to bezpieczne - aż w końcu uznałem, że stworzę książkę, która będzie stanowić źródło wiedzy na wszelkie pytania.
To miała być książka skierowana do biznesu. O tym jak inwestować w smart rozwiązania. O tym jak wymienić dane na złotówki. Poprosiłem kilkunastu specjalistów aby udzielili gotowych formuł i rad jak mówić o trudnych technologiach w prosty sposób. Zamiast tego powstała książka pełna żalu i goryczy. O podłych sprzedawcach, lukach w polskiej edukacji i niechęci do próbowania nowego. O tym jak daliśmy się oszukać. A wystarczyło jedno słowo - “smart”.
Tak powstała książka “Oszukani przez smart”.
To nie jest standardowa książka lecz wywiad-rzeka, w której starałem się poruszyć m.in. takie tematy jak:
Jakie są mity związane ze słowem “smart”?
Jak zarobić na nowoczesnych technologiach?
Jakie są niebezpieczeństwa związane ze smart rozwiązaniami?
Jak wygląda smart świat, który otacza Polaków?
Jak uczyć i mówić o smart rozwiązaniach by nas słuchano?
Jak osiągnąć przewagę technologiczną na rynku?
Ta książka to zbiór odpowiedzi dotyczących wszystkiego co mógłbyś chcieć wiedzieć na temat smart rozwiązań. Tyle, że nie z perspektywy “co to technicznie znaczy” ale opisując świat językiem korzyści. Każda rozmowa wychodziła z perspektywy “co ja z tego będę mieć”, a kończyła się na tematach związanych z pracownikami, społeczeństwem, edukacją, lękami, dziećmi i każdą grupą, która może być dotknięta chorobą “smart”.
CO W ŚRODKU:
Dlaczego mówiąc “smart” krzywdzisz swojego klienta?
Czemu sprzedawcy w Polsce zatrzymują rozwój?
Kiedy stacje paliw stały się smart?
Jak dane wpływają na środowisko naturalne?
Jak rozmawiać o sztucznej inteligencji oraz prawie by nas słuchano?
Jak smart startupy radzą sobie na polskim rynku?
Jak zmieniać mentalność społeczeństwa zaczynając od dzieci?
Jak tania siła robocza zatrzymuje nasz rozwój?
Jak bardzo niewdzięczna jest rola edukatora IoT w Polsce?
Jak osiągnąć przewagę technologiczną za sprawą chmury?
Czy mamy do czynienia ze spaczonym rynkiem pełnym fałszywych bożków?
Jak ewangelizować naród polski?
Jak czeska odwaga mierzy się z polskim lękiem przeciw IoT?
GOŚCIE:
OSZUKANI SŁOWEM SMART - MICHAŁ KACZURBA
OSZUKANI PRZEZ SPRZEDAWCÓW - MARCIN OTRĘBSKI
OSZUKANI PRZEZ WŁASNĄ WYOBRAŹNIĘ - ADAM KOZBIAŁ
OSZUKANI EKONOMICZNIE - MIKOŁAJ DRAMOWICZ
OSZUKANI FAŁSZYWYMI LĘKAMI - PRZEMYSŁAW KRZYWANIA
OSZUKANE SPOŁECZEŃSTWO I DZIECI - ROBERT MIREK
OSZUKANI TANIĄ SIŁĄ ROBOCZĄ - TOMASZ STĘPIŃSKI-USTASIAK
OSZUKANI PRZEZ EDUKACJĘ - MARTA WŁODARSKA-KRAWCZYK